Polityka prywatności
- Administratorem danych osobowych Klientów i współpracowników kancelarii, w rozumieniu art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z 27 kwietnia 2016 r. (dalej także: RODO), jest adwokat Michał Surówka, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą SURÓWKA Kancelaria Adwokacka adwokat Michał Surówka, ul. Jana Kochanowskiego 19/4, 31-127 Kraków (dalej także: Administrator).
-
Administrator zobowiązuje się do zapewnienia prawidłowego pozyskiwania danych osobowych, a także należytego ich zabezpieczenia, przetwarzania, w tym, w szczególności, przez osoby do ich przetwarzania przez niego upoważnione.
-
Administrator może przetwarzać dane osobowe potencjalnych i faktycznych klientów Kancelarii, a także kontrahentów i dostawców oraz ich przedstawicieli.
-
Państwa dane przetwarzane będą w zakresie niezbędnym do świadczenia, przez Kancelarię, usług prawnych. Przetwarzanie obejmuje przede wszystkim treść udostępnionych dokumentów, korespondencji oraz ewentualnie inne informacje pozyskane przez Kancelarię z powszechnie dostępnych źródeł, w szczególności imię i nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail lub inne dane kontaktowe, tj. dane należące do kategorii danych niewrażliwych.
-
Jeżeli przetwarzamy Państwa dane w związku z zawieraną umową, celem przetwarzania jest dążenie do jej zawarcia oraz wykonania, w tym prowadzenie negocjacji, przedstawienie oferty, kontakt związany z wykonywaniem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także realizacja ciążących obowiązków prawnych, m.in. podatkowych, wystawiania faktur VAT, rozpatrywania reklamacji, spełniania obowiązku informacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
-
Jeżeli skontaktowali się Państwo, z Kancelarią, we własnym imieniu, w tym za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej kancelarii, przetwarzamy Państwa dane w celu odpowiedzi na zapytanie lub zrealizowanie innych działań, na które wyraziliście Państwo zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) oraz na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, polegającego na obsłudze żądań i zapytań związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych osobowych wskazanych w formularzu jest dobrowolne, ale niezbędne do skorzystania z formularza i obsługi zgłoszonego zapytania.
-
Jeśli przetwarzamy Państwa dane na podstawie zgody, przypominamy, że w każdej chwili mogą Państwo wycofać udzieloną uprzednio zgodę, jednak pozostaje to bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego już na tej podstawie dokonano.
-
Jeżeli działają Państwo w imieniu klienta Kancelarii, jej kontrahenta lub innego podmiotu, przetwarzamy Państwa dane w celu realizowania kontaktu, w kontekście w jakim występują Państwo w imieniu podmiotu trzeciego, a także zawarcia lub realizowania umowy z tym podmiotem trzecim lub zrealizowania wspólnego przedsięwzięcia. Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych w tym celu jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – budowanie i utrzymywanie relacji z podmiotem trzecim, w imieniu którego Państwo działają, w tym zawieranie i realizowanie z nim odpowiednich umów.
-
Państwa Dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym je na podstawie umów zawartych z Administratorem, ale tylko w celu i zakresie niezbędnym dla realizacji ww. celów, przy czym podmioty takie przetwarzają dane wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Do Państwa danych osobowych dostęp uzyskają, oprócz Administratora, odpowiednio upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Kancelarii, w zakresie w jakim jest to niezbędne do realizacji ww. celów. Wszystkie te osoby zobowiązane są do zachowania wszelkich tego rodzaju informacji w tajemnicy, a Państwa dane pozostają poufne. Państwa dane mogą być także udostępniane podmiotom, z których usług Kancelaria korzysta przy przetwarzaniu danych, w zakresie w jakim jest to niezbędne, np. firmom księgowym, informatycznym, zajmującym się niszczeniem dokumentów, operatorom pocztowym oraz podmiotom zapewniającym dostęp do poczty elektronicznej.
-
Poza wymienionymi powyżej podmiotami Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa krajowego lub unijnego. Administrator dołoży należytej staranności w celu odpowiedniego zabezpieczenia przekazanych danych osobowych, a w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym i w tym zakresie poweźmie wszelkie niezbędne środki i zapewni wykorzystanie swojej wiedzy i doświadczenia w celu realizacji przedmiotowego zapewnienia.
-
Podanie danych osobowych przez Państwa jest dobrowolne, jednak niezbędne do świadczenia usług prawnych oferowanych przez Kancelarię. Konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie jednak brak możliwości świadczenia powołanych usług.
-
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje Państwu prawo do żądania od Administratora – dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
W przypadku chęci zrealizowania powyższych praw oraz wszelkich pytań i wątpliwości związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, prosimy o kontakt osobisty, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub mailowo:
SURÓWKA Kancelaria Adwokacka, ul. Jana Kochanowskiego 19/4, 31-127 Kraków, adres e-mail: adwokat.m.surowka@kancelariasurowka.pl.
-
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Mają Państwo prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
-
Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celu przetwarzania lub do odwołania zgody. Przetwarzamy Państwa dane osobowe tylko przez czas, jaki jest konieczny do celów, dla których zostały one pierwotnie zebrane. Po tym czasie zostaną one usunięte, z wyjątkiem przypadków, gdy jesteśmy zobowiązani do dalszego przetwarzania takich danych w celu spełnienia obowiązków prawnych. Jeśli jesteście Państwo klientami Kancelarii lub jej pracownikami, czy też współpracownikami, będziemy przechowywać Państwa dane osobowe minimum przez okres obowiązywania umowy lub okres niezbędny do jej zawarcia, a następnie przez okres maksymalnie 10 lat od dnia rozwiązania umowy lub – jeśli do zawarcia umowy nie doszło – 2 lat od dnia ostatniego kontaktu lub zakończenia negocjacji.
-
Dane osobowe przetwarzane na podstawie Państwa zgody przetwarzamy do ewentualnego jej cofnięcia lub zrealizowania celu, dla jakiego zgoda została wyrażona.
-
Powyższe okresy mogą ulec odpowiedniemu, niezbędnemu wydłużeniu, w przypadku ewentualnych roszczeń i postępowań sądowych – o czas trwania tych postępowań oraz ich rozliczenia – a także jeśli przepisy prawa w określonych wypadkach zobowiązują do dłuższego ich przetwarzania.
-
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki przedstawienia przez Państwa nieprawdziwych lub błędnych danych, jeśli mimo dołożenia przez Administratora należytej staranności nie będzie możliwe nawiązanie z Państwem kontaktu.
-
Administrator zobowiązany jest do dotrzymania tajemnicy i poufności informacji uzyskanych w celu świadczenia ww. usług oraz nieujawniania ich komukolwiek. Podjęte zobowiązanie pozostaje w mocy przez czas nieokreślony.